Carmonn French

 

KOBIETA, KTÓRĄ INSPIRUJE ŻYCIE

Wchodzę na https://www.carmonnfrench.com.au/ .

Uderza mnie czysta, surowa forma strony. Czerwony kwadrat informuje, że oto mogę wejść w świat nowej wystawy 2020. 

Wchodzę. 

Tym razem nie uderza mnie surowa prostota, lecz ogrom ekspresji, ruchu, linii i opowiedzianych emocji. Emocji zamkniętych ręką artystki w kwadraturze jej prac. Lecz czy faktycznie zamkniętych?

Carmonn należy do tej grupy artystów, których prace żyją własnym życiem, a odbiorca może odczuć dynamikę i ślady papilarnych odcisków serca.

A oto ona, specjalnie dla Fourth Son. Malarka i rzeźbiarka. Carmonn French.

FS : Gdzie jest początek Twojej drogi? Co było inspiracją do stworzenia własnej marki?

CF : Właściwie nigdy nie uważałem tego co robię za markę, ale chyba muszę powiedzieć, że początek miał miejsce, gdy miałam 13 lat. Często przez wiele godzin czekałam, aż moja siostra skończy po szkole klasę tańca. Pewnego dnia : wyraźnie pamiętam, że jechałam pociągiem z książką i długopisem :  po prostu zacząłem rysować ... i nie mogłam przestać rysować. Nie wiedziałam jeszcze jak rysować, ale poczułam tę nieuchwytną moc, która sprawiła, że ​​zdałam sobie sprawę, że... to właśnie muszę robić. W ten sposób uświadomiłem sobie, że jestem artystą: po prostu lubię malować..

FS : Twoje prace są bardzo intensywne. Oglądając Twoje filmy z aktu powstawania odnoszę wrażenie intymnej wręcz relacji między Toba a kreacją. Gdzie rodzi się idea indywidualnego projektu?

CF : Inspirują mnie ludzie i ich indywidualna historia. Kiedy rysuję twarz, interesuje mnie nie tylko to, co mówią ludzie, ale także to, czego nie mówią. Chcę uchwycić ich odczucia, zamknąć je w swoich rysunkach. W ten sposób rysuję twarze, ale sposób ten sprawdza się we wszystkich moich pracach, ponieważ zawsze staram się przekazać mój  sensualny odbiór rzeczy i ludzi.

FS : Powiedz coś więcej o technikach i materiałach jakich używasz w swojej pracy.

CF : Używam wszystkiego, co mam wokół siebie, dowolnego pędzla, który nadaje się do malowania. Jako przykład podam,że na potrzeby mojej ostatniej wystawy użyłam wielu patyków. Każdy koniec szczoteczki do zębów jest również dobry. Jeśli chodzi o technikę, powiedziałbym: nie myśl o technice. Wydaje mi się, że im bardziej reżyseruję swoją pracę, tym bardziej się duszę. Zamiast  utechniczniać sugerowałabym wejście w stan płynności, w którym można zaufać twórczemu instynktowi i po prostu tworzyć, nie zastanawiając się zbyt intensywnie nad choreografią.

FS : Czy możesz opowiedzieć o projekcie " Carmonn French 100 twarzy" ?

CF : 100 twarzy to pomysł, który drzemał we mnie od bardzo dawna i ostatecznie nadszedł czas by go po prostu zrealizować. Musiałam mieć pewność, że jest intensywny i w pełni we mnie dojrzał. Wiedziałam że jedyny sposób przedstawienia mojej wizji musi być monochromatyczny i surowy. Użycie atramentu na papierze. Biały pokój wypełniony czarnymi ramkami. Naprawdę bezkompromisowy, twardy  sposób  postrzegania ludzi.

FS : Jesteś otwarta na kontakt z odbiorcą, współpracę. Nie zamykasz się w czterech ścianach własnego studia. Wydaje się, że świat jest wielkim placem zabaw dla Twojej wyobraźni. Opowiedz o świecie widzianym przez szkła Twojej wrażliwości. 

CF : Wydaje mi się, że moja wrażliwość i empatia sprawiają, że silnie reaguję na świat wokół siebie. Tak więc pomimo, że życie niezwykle mnie inspiruje, wydaje mi się, że to właśnie w moim studio wszystko  zaczyna się i kończy. Potrzebuję spokoju i wyciszenia by przetworzyć, zastanowić się i zaobserwować, co z tej ciszy się narodzi.

FS : Twoja droga jest drogą niezależnego artysty. Kobiety freelancera. Jak oceniasz z perspektywy czasu etapy swojej samodzielnej kariery? Jak to jest być bizneswoman i artystą w jednej osobie?

CF : Do kitu. Jedna część ciebie wie, że aby być komercyjnym, trzeba wziąć pod uwagę odbiorców. Wtedy twoja druga natura, natura artysty podpowiada, że nie powinno się brać pod uwagę odbiorców lecz pozostać wiernym swojej istocie. Sprowadza się to do ciągłej próby utrzymywania balansu pomiędzy naturą artysty a naturą komercji. Świadomość, że musisz spieniężyć dzieło, aby wykonać następne, nie oznacza, że ​​musisz się sprzedać. Dopóki znasz swoją własną siłę i wartość, wiesz na czym stoisz. Moja siła to dawanie ujścia myślom i emocjom. A jeśli nie możesz czegoś zrealizować, określ, czego potrzebujesz, aby to zrobić.

FS : Nad czym w chwili obecnej pracuje Carmonn French?

CF : Ostatnio dużo eksperymentowałam z liniami, akwarelami, rzeźbami i mieszałam różne media pracując nad nową wystawą. Ekshibicja będzie  skupiać się również wokół ludzi, ale będzie różnić się od 100 twarzy. Nowa wystawa będzie w większej mierze opierać się na studium zdarzenia. Seria opowieści... Jak wizualizujesz sobie historie i doświadczenia oraz wpływ, jaki ktoś na ciebie wywarł? Poza tym zawsze pracuję nad ogromną liczbą zamówień, a nawet, w 2021 roku, będę pracować nad projektem do Parlamentu.

carmonn french fourth son.jpg

Jeden z najbardziej utalentowanych artystów, jakich kiedykolwiek spotkałem! Wkłada swoje serce i duszę w każdy kawałek. Możesz poczuć prawdziwy związek między Carmonn a dziełami, które tworzy. Śledzę jej instagram jako codzienną dawkę kreatywności! Gorąco polecam.

-Dimitri Lucas, klient

carmonn french fourth son.jpg

Carmonn French ma więcej kreatywności w lewym paznokciu niż większość z nas przez całe życie! Jej obrazy są znakomite; kolorowe, delikatne i piękne. Kanalizuje francuską elegancję. Po prostu uwielbiam jej pracę.

-Sonya Furlong , klient

formularz SUBSKRYBCJI
obserwuj na INSTAGRAM

 INFO​

 

Fourth Son ma swoją

siedzibę w Bristol,

Wielka Brytania

 

fourthsonuk@gmail.com

 

Tel: 07910156838
 

  • Facebook
  • Instagram

©2020 by Fourth Son Project